A tartalomból..
Oszd meg

A közösségi média ma már elengedhetetlen része az életünknek, sokan pedig el sem tudják képzelni az életüket a Facebook nélkül. Ám Mark Zuckerberg weboldalának kihívója akadt a TikTok személyében, és bizony manapság egyre többen választják inkább a rövid videókat a hírfolyam böngészés helyett.

A Facebook, az Instagram, a Twitter vagy a TikTok mind olyan fogalmak manapság, melyeket mindenki ismer, hiszen az online élet nagy része ezeken a színtereken zajlik. Pár éve még azt gondolhattuk, hogy a Facebook egyeduralmát lehetetlen megtörni, de úgy tűnik, hogy változnak a trendek. Már 2022-ben a Forbse arról számolt be, hogy a TikTok miatt Mark Zuckerberg egyetlen nap alatt 30 milliárd dollárt bukott személyes vagyonából. És bár a Facebook még mindig népszerű a fiatalok körében, a TikTok egyre több követőt hódít el.

És nemcsak a szórakozás terén vált lassan színteret az online tér. Az elmúlt időszakban egyre több vállalkozás készít inkább rövid videókat, mint frappáns képes posztokat, mert sokkal nagyobb követőtábort szerezhet, illetve érhet el. Ez pedig azt jelenti, hogy egyre több cég és vállalkozás fog a Facebook oldala mellett TikTok fiókot is létrehozni a marketingstratégia részeként.

Facebook helyett TikTok?

Ahogyan eddig olyan online tanfolyamokkal találkozhattunk, hogy hogyan legyünk sikeresek a Facebookon, hogyan hirdessünk ott, vagy hogyan használjuk az Instagramot a vállalkozásunk fellendítése érdekében, most a TikTok titkaiba betekintő tanfolyamok örvendenek nagy népszerűségnek. A kultúra.hu tavalyi cikke szerint bár még a Facebook is nagy sikeres, a TikTok egyre nagyobb népszerűségnek örvend, különösen a fiatalok körében.

A cikk adatai alapján a TikTok-ot a 15–19 évesek körében a legnépszerűbb, a hazai fiatalok több, mint 80 %-a használja, a 20–24 évesek esetében 74%-uk keresi fel rendszeresen, a 25–29 évesek esetében is 70 % a felhasználók aránya. Ezzel szemben például a Snapchat már lényegesen kevesebb látogatót vonzz. Mivel ilyen sokan keresik fel napi szinten a TikTok videóit, ezért a vállalkozások is egyre inkább erre építik az online marketing stratégiát.

Nemcsak szórakozásra jó a TikTok

A vállalkozások esetében sem ritka már a TikTok fiók, és nemcsak az előadó művészek használják a követőik eléréséhez. Emellett egyre több szakma esetén elvárás ennek ismerete. Aki marketing területen dolgozik, és az online marketing stratégiákat is figyeli, akkor a TikTok szinte megkerülhetetlen. A már egy műszaki eladó számára is fontos, hogy tisztában legyen a legnépszerűbb közösségi oldalakkal. Hiszen hogyan is tudna egy műszaki eladó megfelelő kamerát, tabletet vagy mobiltelefont ajánlani, ha nem méri fel, az illető mire is akarja majd használni. És bizony erre a válasz sok esetben az, hogy a TikTokra is készítene videót, vagy videós anyagot.

Érdemes tehát végig gondolni, hogy a szakmánk tekintetében mennyire fontosak a közösségi oldalak, illetve azok ismerete, esetleg a mi részvételünk rajtuk. A TikTok ugyanis egyre népszerűbb, és nem kizárt, hogy átveszi a Facebook vezető helyét.